۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

قابل‌باور نیست: اصرار بر تخریب خامنه‌ای توسط احمدی‌نژاد!

اگر سال گذشته احمدی نژاد با اکراه دستور خامنه ای را برای کناری مشایی از معاون اولی پذیرفت، برای برکنار کردن متکی حتی با خامنه ای مشورت هم نکرد و به فرستادن پیغام به بیت رهبری بسنده کرد. حالا وقتی متن تسلیت احمدی نژاد به مناسبت  سقوط هواپیمای ارومیه بدون اشاره چاپلوسانه معمول به خامنه‌ای در این‌گونه پیام‌ها - در حالی که خود خامنه ای هنوز پیغامی به این مناسبت نفرستاده! - را می‌بینیم، به نکات تازه ای در رابطه "سابقا" شیفته وار او با خامنه ای پی می بریم.
در حالی که معمولا سعی می شد خامنه ای از درگیری های جناحی دور نگه داشته شود، دو حادثه خامنه ای را کاملا درگیر کرد. اولی در مداحی ماه محرم سعید حدادیان مداح هوادار احمدی نژاد رخ داد که اشاره کرد خامنه ای توصیه کرده  "میرحسین" مثل صدام حسین "میر یزید" خوانده شود. اما دومی بعد از اعلام هدفمندی یارانه ها  توسط احمدی نژاد در سیما وهنگامی که نسبت دادن این طرح به امام زمان  باعث تمسخر شده بود، رخ داد: درکمال تعجب او در سفر استانی به سمنان اعلام کرد این خامنه ای بوده که طرح هدفمندی یارانه ها را از آن امام زمان دانسته و نه او!
خامنه ای در مقابل این حملات تاکنون واکنشی نشان نداده. سخنرانی اخیر او در قم به قدری تکراری و فاقد صلابت بود که صداوسیما برای لانسه کردن مراسم نهم دی نتوانست روی آن مانوور بدهد. آیا قدرت خامنه ای روبه افول است و وضعیت جسمانی او اجازه نمایش صلابتش را نمی دهد، یا او در دوران بازپروری برای تجدیدقوا به سر می برد؟ هرچه هست، فعلا قدرت دفاع کردن ازو سلب شده و میدان برای تاخت و تاز احمدی نژاد بیش ازپیش باز شده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر