۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

خيالتان راحت: تا به حال كسي از طريق كنترل ايميل و اينترنت در ايران دستگير نشده است

احمدی‌مقدم كه از بسيج مساجد بيشتر بلد نيست، بارديگر جملاتي را گفته كه خودش هم از آن‌ها سردرنمی‌آورد. برخلاف تهديدهای او، تا آنجا كه ذهن ياري مي‌كند، هيچ‌كس در ايران از طريق كنترل ايميل و اينترنت دستگير نشده. بلكه يا ازطريق چت يا تماس ايميلي با دستگيرشدگان قرار گذاشته شده و به طور فيزيكي دستگيرشان كرده اند. تنها مورد مشكوك، فردی بوده كه به عنوان كاربر بالاترين ازو ياد شده و آيدی 22خرداد به او نسبت داده شده.
اما از آنجا كه به‌قولي در دنياي اينترنت هيچ چيز ناممكن نيست و احتياط شرط عقل است، بهتر است:
اگر از جيميل استفاده مي‌كنيد، هيچ‌نگرانی نداشته باشيد. اخيرا جيميل به شكل پيش فرض از  https استفاده می كند و نيازي به تغيير نداريد. اما اگر می‌خواهيد خيال‌تان راحت تر شود، به قسمت Setting برويد و پنجمين قسمت از بالا گزينه always use https را انتخاب و ذخيره كنيد.
اگر هم از ايميل ياهو استفاده مي كنيد، حواس‌تان باشد كه از همان ابتدا https را در آدرس ببينيد. اگر نه، خودتان يك s به آن اضافه كنيد. همين! حالا به دليل رمزی فرستادن پيام‌ها از ايميل شما، كليه پيام‌ها بايد رمزگشايی شود كه با دانش و تشكيلات احمدی مقدم اين كار چندماهي وقت مي برد!

۲ نظر:

  1. اصلا هم اینطور نیست. اگر بر فرض چیزی هم تا حالا اتفاق نیافتاده باشد دلیل بر اطمینان نمیشود. قبلا گوگل در این زمینه با رژیم همکاری کرده و بتازگی هم یاهو. از فیس بوک هم مطمئن نباشید ممکن است آدرسها را به ایران بفروشد. حتما از فیلترشکنهای امن استفاده کنید. ایران در حال جمع آوری آدرسها و لاگ کردن کاربران است ولی فعلا سرشان شلوغ است.

    پاسخحذف
  2. www.pgp.com
    این نرم افزار بالا را اگر یاد بگیرید دیگه هیچ مشکلی با این جور حرفا ندارید.
    بابک معماری

    پاسخحذف